Kortkurs 20 mars i Torslanda, del 1

Jag har gått min första kurs i denna älda konst att göra egna kort. I ca ett halvår har jag pysslat mest själv hemma på min kammare. Jag var på Rekordträffen i Mölnlycke i september 2009 men nu har jag alltså gått min fösta kurs!

Det var svenska kyrkan i Torslanda som tillsammans med Arkivet Papper & Design ordnade kursen… inte visste jag att kyrkan erbjuder sådana typer av kurser men mycket trevligt var det! Jag tänker här visa vad vi fick göra och skriva lite om hur vi gjorde. Mest för min egen skull… så jag kommer ihåg vad jag lärde mig. Det blev så himla mycket på en lång dag…

Först började vi med ett flaskkort!

Första alstret från kortkursen i Torslanda 20 mars 2010 

Mallen var utklippt till oss när vi kom. Först ritade vi in fusk-sömmen och smutsade ner kanterna och en del av pappret med distressfärg. Där efter rev vi kanten på det oranga pappret, smutsade ner det pappret också och fäste det på mallen. Nu vad det dax för stämplarna, två stycken.  Blad stansades ut med punch och band fästes med häftklammer. Hjärtat klippte vi ut, knöcklade ihop och ”smutsade ner”. Två blommor stansades ut med punch, bladen klipptes i och 3D-lack sattes på efter monteringen. Som pricken över i:et sattes några pärlor med perfect pearl dit. KLART!

Det är inte riktigt min stil men jag tycker ändå det blev snyggt! Kul att lära sig nya tekniker och vidga sina vyer…

Kommentera

